Чотири комерційних авіалайнера, що летіли в Каліфорнію з аеропортів Логан, Даллас та Ньюарк, були захоплені терористами під час виконання польоту, приблизно одночасно, через деякий час після вильоту. Оскільки довжина маршрутів лайнерів становила близько 4200 км, вони мали на борту приблизно по 30-35 тис. літрів авіаційного палива кожен. [1]
Рейс 11 American Airlines 11 вересня 2001, літак Боїнг 767-200 [2], бортовий номер N334AA, врізався в північну сторону північної башти (ВТЦ-1) в, за різними даними, від 8:46:26 до 8:46:40 [3] (тут і далі час місцевий), приблизно на рівні 94-98 поверху. [4]
Рейс 175 United Airlines, літак Боїнг 767-200 [5], бортовий номер N612UA, врізався в південну сторону південної вежі (ВТЦ-2) в 9:02:59, приблизно на рівні 78-85 поверху. Ця подія була знята телевізійними знімальними групами, що знімали наслідки першого удару. [6]
Рейс 77 American Airlines, літак Боїнг 757-200, врізався в будівлю Пентагон а в 9:37:46.
Рейс 93 United Airlines, літак Боїнг 757-200 [7], бортовий номер N591UA, впав на поле в південно-західній частині Пенсільванії , біля міста Шенксвілл в 10:03:11. Місце падіння знаходиться приблизно в 240 км на північ від Вашингтона. Імовірно, падіння відбулося в результаті боротьби, яка стала наслідком спроби пасажирів і членів екіпажу щоб повернути контроль над літаком.
В результаті попадання літаків в день атаки зруйнувалося три будівлі ВТЦ. Південна башта (ВТЦ-2) обрушилася приблизно в 9:56 після пожежі, що тривала 56 хвилин. Північна вежа (ВТЦ-1) обрушилася в 10:28 після пожежі, що тривала 102 хвилини. Третя будівля, башта ВТЦ-7 зруйнувалася о 18:16 в результаті пожежі і пошкоджень, отриманих при обваленні основних веж ВТЦ. [8]
Після захоплення літаків деякі пасажири змогли скористатися супутниковим телефоном літака, а також своїми мобільними телефонами [9] [10], і повідомити про захоплення. За їх повідомленнями, терористи використовували холодну зброю (можливо, офісні і складні побутові ножі), в результаті чого загинули кілька бортпровідників, як мінімум, один пасажир, і, як мінімум один пілот, КВС рейс 11 Джон Огоновський. Крім того, терористи використовували газові балони (сльозогінний газ або перцеву витяжку) на рейсах 11 і 175. У трьох випадках терористи загрожували вибухом літака, але розслідування показало, що, найімовірніше, терористи не мали при собі вибухових пристроїв.
Згідно з розшифровкою мовного самописця рейсу 93, команда і пасажири літака здійснили спробу повернути контроль над літаком, після того, як дізналися по мобільних телефонах, що інші захоплені літаки врізалися у вежі ВТЦ. Ймовірно, терористи направили літак у землю, в результаті чого сталося падіння. Метою терористів, які захопили цей рейс, ймовірно була будівля Капітолію, [11] яке вони між собою називали кодовим словом «факультет права». [12]
Всі комерційні авіарейси були скасовані, посадку літаків на території США було заборонено (крім внутрішніх рейсів, що вже знаходилися в повітрі). Перший раз за всю історію були приземлені всі цивільні літальні апарати на території США та Канади, крім тих, які належали поліції або виконували медичні польоти; це позначилося на десятках тисяч пасажирів по всьому світу . Всі міжнародні рейси, що прибували в США, були скасовані або перенаправлені в аеропорти Канади та Мексики. Над великими містами США було організовано патрулювання винищувачами ВПС і Національної Гвардії. Надходили повідомлення про інші терористичні атаки, які згодом виявилися помилковими. Наприклад, повідомлялося про вибух бомби в автомобілі біля будівлі Держдепартаменту США, про пожежу у Вашингтонському торговому центрі, про вибух Труман Білдінг у Вашингтоні. Крім того, повідомлялося про захоплення ще одного літака, рейс 1989 Delta Air Lines (Boeing 767), це повідомлення також виявилося неправдивим.
Була приведена в стан підвищеної готовності Система екстреного сповіщення (EAS), але вона так і не була використана. [13] Були виконані плани по підтримці діяльності уряду в надзвичайних ситуаціях, а також плани евакуації національних лідерів.